Szilvishop.hu

Az “Általános szerződési feltételek” letöltéséhez kattintson ide


Általános szerződési feltételek

https://szilvishop.hu

WEBÁRUHÁZBAN TÖRTÉNŐ VÁSÁRLÁSHOZ

 

  1. Általános információk

Zanócz Szilvia egyéni vállalkozó, mint szolgáltató a www.szilvishop.hu internetes oldalon található webáruházon (továbbiakban: webáruház) keresztül elektronikus kereskedelmi szolgáltatást (továbbiakban: szolgáltatás) nyújt ruházati termékek (továbbiakban: termékek) értékesítése céljából. Amennyiben ön (továbbiakban: Ön/Fogyasztó/Vásárló) a webáruházon keresztül megrendelést kíván kezdeményezni, illetve ehhez kapcsolódóan szolgáltatást kíván igénybe venni, kérjük, olvassa el a jelen dokumentumban rögzített Általános Szerződési Feltételeket (továbbiakban: ÁSZF), mely tartalmazza az Ön és a Szolgáltató szerződéses jogait, kötelezettségeit, felelősségi köreit, valamint az Ön és a Szolgáltató között kötött szerződés (továbbiakban: szerződés) létrejöttének és teljesítésének feltételeit.

A jelen ÁSZF hatálya kiterjed egész Magyarország területéről nyújtott, valamint a Magyarország területére irányuló, a webáruház honlapján keresztül történő minden elektronikus kereskedelmi szolgáltatásra. Az ÁSZF hatálya alatt létrejövő szerződés határozott időre szól, és a szerződéses kötelezettségek teljesítésével megszűnik. A szolgáltató az ÁSZF tartalmi módosításának jogát fenntartja. A mindenkori hatályos ÁSZF kötelező érvénnyel bír a webáruház honlapján történő megjelenésétől számítva, és az adott időpontban történő szerződéskötésre vonatkozik. Szerződő felek az ÁSZF-ben foglaltakat magukra nézve kötelező érvényűnek tekintik. A webáruházban történő termékrendelések véglegesítésével Ön elfogadja és magára nézve kötelező érvényűnek tekinti a jelen ÁSZF tartalmát, illetve a webáruház honlapján található további tájékoztatásokat.

 

  • Szolgáltató vállalkozás adatai:
  • Szolgáltató neve: Zanócz Szilvia egyéni vállalkozó
  • Szolgáltató hivatalos képviselője: Zanócz Szilvia
  • Szolgáltató adószáma: 56431353-1-25
  • Szolgáltató nyilvántartási száma: 55076061
  • Szolgáltató nyilvántartásba vételét bejegyző bíróság/hatóság megnevezése: Szerencsi Polgármesteri Hivatal, 3900 Szerencs, Rákóczi út 89.
  • Szolgáltató bankszámlaszáma: 1177346-31551313-00000000
  • Szolgáltató székhelye: 3900 Szerencs, Rákóczi út 111.
  • Szolgáltató postacíme: 3900 Szerencs, Rákóczi út 111.
  • Szolgáltató kapcsolattartási elérhetősége (honlap cím, E-mail): www.szilvishop.hu ; iroda@gmail.com

 

 

Szolgáltató részére tárhelyet biztosító adatai:

  • Tárhelyszolgáltató neve: Tárhely.Eu Szolgáltató Kft.
  • Tárhelyszolgáltató székhelye: 1144 Budapest, Ormánság u. 4.
  1. Szerződés nyelve, formája, hozzáférése

A jelen szerződés nyelve a magyar nyelv. Jelen szerződés kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre, nem minősül írásbeli szerződésnek, valamint nem kerül iktatásra, így a későbbiekben nem kereshető vissza. A mindenkori hatályos ÁSZF folyamatosan elérhető a webáruház honlapján, illetve annak teljes tartalma bármikor letölthető és kinyomtatható.

  1. Szerződési jognyilatkozat

Amennyiben Ön termék megrendelését véglegesíti a webáruház honlapján, úgy Ön elektronikus szerződési jognyilatkozatot tesz a Szolgáltató felé, mely akkor válik hatályossá, amikor az a Szolgáltató számára hozzáférhetővé válik.

Szerződés létrejötte, szolgáltatói visszaigazolás

A Szolgáltató köteles az Ön szerződési jognyilatkozatának, vagyis elküldött termék megrendelésének megérkezését elektronikus úton haladéktalanul visszaigazolni. Amennyiben ez a szolgáltatói visszaigazolás az Ön megrendelésének elküldésétől számított 48 órán belül nem érkezik meg Önhöz, úgy ön mentesül az ajánlati kötelezettsége vagy szerződéses kötelezettsége alól. A Szolgáltató mentesül az ajánlati kötöttsége alól és a szerződés teljesítésére nem kötelezhető, ha a megrendelés szolgáltatói visszaigazolása nem érkezik meg Önhöz késedelem nélkül. A megrendelés és annak visszaigazolása akkor tekintendő a Szolgáltatóhoz, illetve Önhöz megérkezettnek, amikor az az adott fél számára elérhetővé válik.

Az Ön megrendelésének Szolgáltatóhoz történő megérkezését alátámasztó, elektronikus rendszerüzenet automatizált visszaigazolásával szerződéses kötelezettség jön létre. A megkötött szerződés a polgári törvénykönyvben, illetve az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvényben foglaltak megfelelően irányadóak, a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet hatálya alá tartozik és szem előtt tartja a fogyasztók jogairól szóló Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU irányelvének rendelkezéseit.

  1. Csomagolás

A termék csomagolása oly módon került kialakításra, hogy óvja a termék minőségét, megkönnyíti a szállítást, és nem befolyásolja hátrányosan a termék minőségét. A termék a szolgáltató által biztosított nagyalakú zárható zacskóban vagy papírdobozban kerül kiszállításra.

  1. Megvásárolható termékek, szolgáltatások köre

A webáruházban megjelenített termékek megvásárlása kizárólag online, a webáruházon keresztül lehetséges, csomagként történő házhozszállítással vagy személyes átvétellel. A webáruházban Szolgáltató részletesen feltünteti a termék nevét, leírását, a termékekről fotót jelenítet meg. A termékek adatlapján megjelenített képek eltérhetnek a valóságostól, bizonyos esetekben illusztrációként szerepelnek. A termékekre vonatkozóan megjelenített (Áfa alanyi mentes) bruttó eladási árak nem tartalmazzák a termék kiszállítási díját. (A részletes termékszállítási díjszabás megtekinthető a „Szállítási feltételek” fejezet alatt.). Külön csomagolási díjat nem számítunk fel. Amennyiben akciós ár kerül bevezetésre, Szolgáltató teljes körűen tájékoztatja Vásárlókat az akció feltételeiről és időtartamáról.

  1. Rendelés menete

7.1. Általános tudnivalók

A webáruházban 16. évet betöltött személyek indíthatnak megrendelést, érvényes személyes kapcsolattartási, számlázási, szállítási adatok megadásával, illetve a jelen ÁSZF szerződéses feltételeinek az elfogadásával. A webáruházban történő vásárlás elektronikus úton lehetséges, az Ön által kiválasztott termék kosárba helyezésével és a rendelési folyamat végig vitelével. Az elküldött online megrendelést a webáruház rendszere rögzíti, és minden esetben azonnali automatikus e-mail üzenetben visszaigazolást küld Önnek a megrendelés beérkezéséről és a rendelési adatokról. A visszaigazolás Ön részéről történő hozzáférésével létrejön a fogyasztói szerződés, illetve a szerződéses kötelezettség.

7.2. A megrendelés folyamata

  1. Ön a webáruházban különböző termékkategóriák között böngészve, egyenként kosárba helyezheti a megvásárolni kívánt termékeket. A termék adatlapján válassza ki a vásárolni kívánt termék mennyiségét, méretét és színét, majd kattintson a „Kosárba” gombra, ezáltal a termék a megfelelő mennyiségben a megadott paraméterekkel belekerül az Ön virtuális bevásárlói kosarába. A kosár tartalma a vásárlás alatt a megrendelés leadásáig bármikor módosítható, illetve törölhető.
  2. A vásárlás további folytatásához válasszon ki egy újabb terméket, majd miután megadta a vásárolni kívánt mennyiséget, méret és színt, kattintson újra a “Kosárba” gombra. Ez a termék is bekerül a virtuális kosárba. Minden egyes újabb megvásárolni kívánt termék esetében a fentiek szerint járjon el.
  3. Amennyiben nem kíván további termékeket elhelyezni a Kosárban, úgy a található „Kifizetés” gombra kattintva haladhat tovább a megrendelés folyamatában.
  4. A megrendelés leadásnak utolsó lépéseként a „Tovább” gomb használatával erősítse meg adatait, majd a „Megrendelés befejezése” gombra kattintson, mellyel rendelését elküldi nekünk.
  • A megrendelés leadásáról a rendszer egy automatikus e-mailben tájékoztatja. A webáruház ezen visszaigazolásával létrejön a fogyasztói szerződés Ön és a Szolgáltató között, illetve szerződéses kötelezettség. A visszaigazoló e-mail mellékleteként a Szolgáltató megküldi Önnek a díjbekérő levelet, mely alapján a termékrendelés összege kifizethető a rendeléskor választott fizetési mód szerint. Átutalás választása esetén, amennyiben a díjbekérő alapján az Ön fizetési tranzakciója sikeres volt, úgy 5 napon belül – a számlával együtt – megtörténik a termék kiszállítása. Utánvétes fizetés esetén Ön a számla értékét a futárszolgálatnál egyenlíti ki készpénzben. Amennyiben nem érkezne meg Önhöz a webáruház azonnali visszaigazolása, úgy a rendszer nem fogadta be a termékrendelését. Ebben az esetben kérjük, vegye fel velünk a kapcsolatot a megadott elérhetőségeinken. A szerződéses feltételeket a webáruház fejlécében és láblécében is közzétett – letölthető és kinyomtatható – jelen Általános Szerződési Feltételek dokumentum tartalmazza.

 

 

 

Szállítási feltételek

 Házhozszállítás csomagként:

A szállítás területi hatálya: Magyarország. A Szolgáltató a termék kiszállítását futárszolgálat igénybevételével, csomagként küldi el Önnek. A “Házhozszállítás” szállítási mód választása esetén, amennyiben Ön banki előre utalással egyenlíti ki számláját, a termék kiszállítása a megrendelés ellenértékének Szolgáltatóhoz történő beérkezését, vagyis a rendelési összeg beérkezésének banki értéknapját követően kezdődik meg. Amennyiben Ön utánvéttel rendelte meg a választott termé(ek)et, 4 a számlát a futárszolgálatnál egyenlíthet ki készpénzben. A webáruházon keresztül megrendelt termékeket a Szolgáltató 5 napon belül elküldi az Ön által megjelölt szállítási címre. Amennyiben a küldemény a címzett részére nem kézbesíthető, úgy a Szolgáltatóhoz visszaérkezett terméket/termékeket – a vásárlóval történő előzetes egyeztetést követően, valamint az újbóli szállítási díj előre történő vásárlói átutalását követően – a Szolgáltató ismét postázza Önnek. Ismételt sikertelen kézbesítés esetén, a visszaérkezett termék 7 napig átvehető a Szolgáltató átvételi pontján, ezt követően a megrendelt termék bruttó ára visszafizetésre kerül az Ön által előzetesen választott fizetési módon Önnek, a termék a Szolgáltatónál marad, és a szerződés megszűnik.

6.3.Fizetési módok

Banki átutalással

Az elektronikus úton kötött szerződés az Ön számára fizetési kötelezettséget keletkeztet a megrendelést érintően. A kiválasztott termék(ek) eladási árának és szállítási költségének kiegyenlítése díjbekérő levél alapján előre, banki átutalással lehetséges. Magyarországi rendelések esetén az utalásra 3 munkanap áll rendelkezésére, ezt követően a Szolgáltató törli a megrendelést.

Szállítási díj átutalásos fizetési mód választása esetén: 1800 Ft.

Kérjük, hogy a megjegyzés rovatba írja be a megrendelő nevét és a megrendelés számát, melyet a vásárlás után kiküldött visszaigazoló e-mail tartalmaz.

Banki átutaláshoz szükséges adatok:

  • Bankszámla tulajdonos: Zanócz Szilvia EV.
  • Bank neve: OTP
  • Bankszámlaszám: 11773346-31551313-00000000

Utánvéttel:

Utánvétes fizetés esetén a termék(ek) eladási ára és szállítási költsége a szállítást végző futárszolgálatnál kerül kiegyenlítésre. Az utánvéttel rendelt termékek esetén, amennyiben a fogyasztó által megadott átvételi címen a szállítást végző futárszolgálat 2 egymást követő esetben sem tudja kézbesíteni a csomagot a fogyasztó hibájából, úgy a szállítási költség behajtása iránt a Szolgáltató jogi eljárást fog indítani a megrendelővel szemben, ami ügyvédi perköltséggel együtt kerül behajtásra.

Szállítási díj utánvétes fizetés esetén: 2500 Ft

 

 

 

Általános Szerződési Feltételek

Az Ön rendelésének beérkezését egy azonnali, automatikus rendszerüzenet igazolja vissza email levélben, mely tartalmazza az Ön rendelési adatait. Ezzel egyidejűleg kerül továbbításra a rendeléshez kapcsolódó díjbekérő levél is, amennyiben a rendelés során a „Banki átutalás” fizetési mód került kiválasztásra. Amennyiben a díjbekérő levél alapján Ön sikeresen átutalta a rendelési összeget, akkor a Szolgáltató kiállítja számlát, melyet a szállítással egyidejűleg küld el Önnek. A termékekre vonatkozóan megjelenített (Áfa alanyi mentes) bruttó eladási árak nem tartalmazzák a termék kiszállítási díját. (A részletes termékszállítási díjszabás megtekinthető a „Szállítási feltételek” fejezet alatt.) Az adott küldemény szállítási költségéről az online megrendelés véglegesítése előtt, a „Pénztár” felületen a „Szállítási mód” kiválasztásánál és a „Rendelés összesítése” alatt is tájékozódhat. Külön 5 csomagolási díj, illetve – az előzőekben megjelölt díjtételeken kívül – semmilyen egyéb költség nem kerül felszámításra a webáruházban történő termékvásárlásához kapcsolódóan.

Teljesítési feltételek

A webáruházban megjelenített termékek megvásárlása kizárólag online, a webáruházon keresztül lehetséges, csomagként történő házhozszállítással vagy személyes átvétellel. A szállítás részleteiről a „Szállítási feltételek” fejezet alatt tájékozódhat.

 

6.4.Adatbeviteli hibák javítása

A webáruházban történő vásárlás során Ön a „Törlés” szöveges gombra kattintva törölheti a kosár tartalmából a megvásárolni nem kívánt egyes tételeket. A termékrendelési folyamat lezárása előtt Ön minden esetben vissza tud lépni az előző fázisba az url címtől balra található (Ugrás az előző oldalra) nyíl segítségével, majd javítani tudja az esetlegesen tévesen bevitt adatokat, illetve új terméket vagy mennyiséget vehet fel.

Általános Szerződési Feltételek

A regisztrációs, kapcsolattartási, számlázási vagy szállítási adatok megadása során az esetlegesen tévesen megadott adatokért, és az azokból adódó károkért, illetve a hibás adatokból eredő teljesítésért a Szolgáltató felelősséget nem vállal.

6.5.Regisztráció

A webáruházban történő vásárlás nem regisztrációhoz kötött, azonban van rá lehetőség. A regisztráció elindítható a weboldal fiók menüjében található „Regisztráció” hivatkozás megnyitásával, majd ezen a felületen a kapcsolati, a számlázási és szállítási adatok megadását követően, kattintson az űrlap alján található „Regisztráció” gombra. A sikeres regisztrációról visszaigazoló e-mail érkezik az Ön által megadott e-mail-címre. A regisztráció véglegesítésével – a weboldal fiók menüjében található „Belépés” menüpontra kattintva – Ön már is hozzáférhet saját fiókjához, a regisztráció során megadott felhasználói e-mail címe és jelszava segítségével. Saját fiók felületén Ön megtekintheti jelszavát, a kapcsolattartási, szállítási, számlázási és rendelései adatait, illetve itt szerkesztheti, módosíthatja azokat. Amennyiben Ön már regisztrált felhasználó, de elfelejtette jelszavát, úgy a weboldal „fiók” menüjében találja az „Elfelejtett jelszó” szöveges hivatkozást, melyre kattintva, a webáruház rendszere új jelszót küld az Ön e-mail címére.

 

6.6.Regisztráció törlése

Amennyiben töröltetni szeretné regisztrációját, kérjük, írjon nekünk erről egy e-mailt a szilvishop.iroda@gamil.com címre, és az Ön regisztrációs illetve saját fiók adatai haladéktalanul törlésre kerülnek. Regisztrációjának törlésével az Ön összes fiókadata törlődik, és ha később Ön mégis visszatér a weboldalunkra, ezeket az információkat már nem lehet visszaállítani. A Szolgáltató a regisztráció egyoldalú megszüntetését kezdeményezheti, ha a Felhasználó rendellenesen használja a Szolgáltatást, vagy a megrendelt, előre ki nem fizetett és részére kiszállított termékeket nem veszi át.

6.7.Regisztrált adatok módosítása

Ahhoz, hogy a korábban megadott adatait Ön módosítani tudja, először be kell jelentkeznie a felhasználói e-mail címével és jelszavával a webáruház „fiók” menüjében található „Belépés” hivatkozás felületen. Ezt követően, a megjelenő szöveges menüpontokra kattintva a saját fiókjának teljes adattartalma módosítható. A módosításokat követően Önnek mindig el kell mentenie a változtatásokat a „Tovább” gombra kattintva, különben a módosítások elvesznek, vagy ismét rögzítenie kell az új adatokat. Ha a rendszer nem menti el az adatait, akkor egy kötelezően kitöltendő rubrikát Ön üresen hagyott. Ilyen esetben, a hiányzó adatokat ismét rögzítse, és mentse a „Tovább” gombra kattintással.

6.8.Fogyasztói jogérvényesítés

Felhívjuk szíves figyelmét, hogy a megvásárolt terméket érintően Önnek lehetősége van – a törvényi keretek között – a szavatossági és elállási jogaival élni. Ezen jogok érvényesítéséről, valamint a panaszkezelés rendjéről és az esetleges jogviták rendezési lehetőségeiről a 9-11. pontokban rögzített, adott tárgykörben tájékozódhat.

  1. Díjszabás, fizetendő díjak

7.1. Bruttó ár feltüntetése

A webáruházban a termék ellenértékeként feltüntetett árak forintban (Ft) értendő Áfa alanyi mentes bruttó árak. A szerződés létrejötte előtt az árváltozás jogát a Szolgáltató fenntartja. A további felmerülő költségek (szállítási díj) szintén Áfa alanyi mentes bruttó díj.

7.2. Fizetendő díjak

A termék bruttó fogyasztói ára, valamint az azon felül felmerülő valamennyi költség a webáruház honlapján illetve a jelen ÁSZF-ben feltüntetésre került. Az Ön által ténylegesen fizetendő teljes szolgáltatási díjról előzetesen, még a megrendelés megkezdése illetve véglegesítése előtt tájékozódhat. A webáruházban történő vásárlást érintően, a kiválasztott termék eladási árán és a kapcsolódó szállítási díjon kívül egyéb fizetendő szolgáltatói költséggel nem kell számolnia. A termékoldal felületeken Ön egyértelműen és könnyen azonosíthatóan tájékozódhat a megvételre kínált termékek fizetendő Áfa alanyi mentes bruttó eladási áráról, valamint az egységárakról. A fizetendő szállítási díj Áfa alanyi mentes bruttó díj a jelen ÁSZF „Szállítási feltételek” bekezdése alatt, valamint a megrendelési folyamat véglegesítése előtt a „Szállítási mód” kiválasztásánál és a „Rendelés összesítés”-nél is megtekinthető.

 

 

 

7.3. Fizetési móddal összefüggésben felmerült díj

A Szolgáltató az adott fizetési mód igénybevételéért a fizetési móddal összefüggésben felmerült, általa viselt költséget meghaladó díjat nem számít fel Önnek. Ez a bekezdés nem vonatkozik a banki átutalás esetében Ön által fizetendő tranzakciós díjra.

7.4. Nem kért értékesítés

A Szolgáltató nem követelhet Öntől ellenszolgáltatást, ha olyan terméket értékesít, vagy olyan szolgáltatást nyújt, amelyre nézve nem jött létre szerződés. Az Ön nyilatkozatának elmulasztása esetén sem lehet vélelmezni a Szolgáltató ajánlatának – hallgatólagos – elfogadását.

7.5. Akciós árak

Amennyiben akciós ár kerül bevezetésre, az akció minden esetben a megadott dátumtól-dátumig vagy a készlet erejéig tart. A webáruház az árváltozás, készlet változás jogát fenntartja, minden előzetes 7 bejelentés nélkül. Áraink, illetve termékeink folyamatosan változhatnak, bővülhetnek. Árváltozás esetén a már megrendelt árut a rendeléskori áron szállítjuk.

  1. Elállási jog

A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet alapján, a távollévők között kötött fogyasztói szerződést érintően, elállási joga csak magánszemélynek/egyénnek van. Ennek alapján elállási jog nem illet meg céget/szervezetet (azaz azt a természetes személyt, jogi személyt vagy jogi személyiség nélküli szervezetet, ideértve a külföldi székhelyű vállalkozás magyarországi fióktelepét is), aki/amely önálló foglalkozásával vagy gazdasági tevékenységével összefüggő célok érdekében jár el. Ennek megfelelően Ön, mint magánszemély vásárló – termékrendelését érintően – jogosult 14 napon belül, indokolás nélkül elállni e szerződéstől. A 14 napos indoklás nélküli elállási jog azt jelenti, hogy Ön az interneten (távollevők között) megkötött szerződéstől egyoldalúan visszaléphet, és a termék visszaküldése esetén követelheti a Szolgáltatótól a kifizetett összeg visszatérítését. Az elállás visszamenőlegesen szünteti meg a szerződést.

Amennyiben Ön elállási jogával élni kíván, úgy – a fent megjelölt 14 napos határidő lejárta előtt – ezen szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni a Szolgáltató számára (postán vagy elektronikus úton küldött levélben) az alábbi címre:

Postacím: 3900 Szerencs, Rákóczi út 111.  E-mail: szilvishop.iroda@gmail.com

Ön az elállási jogát az alábbi nyilatkozat minta felhasználásával, vagy más erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozat útján is gyakorolhatja.

 

ELÁLLÁSI NYILATKOZAT (MINTA)

(Kérjük, csak a szerződéstől való elállási szándéka esetén töltse ki, és juttassa vissza hozzánk!)

 

Címzett: Zanócz Szilvia egyéni vállalkozó, 3900 Szerencs, Rákóczi út 111. (Szolgáltató neve, címe)

 

 

Alulírott/ak kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási jogomat/jogunkat az alábbi termék/ek adásvételére irányuló szerződés tekintetében:

…………………………………………………………………………………… (Itt szükséges a szerződés tárgyául szolgáló termék megnevezése)

Átvétel időpontja: ……………………………… (a termék fogyasztó részéről történő átvételének a napja rögzítendő)

A fogyasztó(k) neve: ……………………………..

A fogyasztó(k) címe: …………………………………………..

A fogyasztó(k) aláírása: …………………………………………….. (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén)

Kelt: …………………………

Szerződéstől való elállás esetén az Ön által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást a Szolgáltató haladéktalanul, de legkésőbb az Ön elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatéríti Önnek.

  • Az írásban történő elállás esetén elegendő az elállási nyilatkozatot elküldeni 14 napon belül,
  • A fogyasztónak a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított 14 napon belül vissza kell juttatnia.

Ennek megfelelően elállás esetén nem csak a vételár, de a teljesítéssel összefüggésben felmerült valamennyi költség – így a kiszállítás költsége is – visszajár Önnek (kivéve azok a többletköltségek, amelyek a miatt merültek fel, hogy Ön a Szolgáltató által felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott).

  • A fogyasztó az elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvétele közötti időszakban is gyakorolhatja.
  • Ha a fogyasztó nem a legkevésbé költséges, szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozást választja, elállás esetén az ebből adódó többletköltséget a vállalkozás nem köteles megtéríteni.

A fogyasztók a jelenleg hatályos jogszabályok alapján panaszukkal a kormányhivatalokhoz fordulhatnak, mint fogyasztóvédelmi hatósághoz.

Az egyes kormányhivatalok és azon belül a fogyasztóvédelmi feladatot ellátó szervezeti egység elérhetőségei a http://www.kormanyhivatal.hu/hu oldalon találhatóak.

Az illetékességet a fogyasztóvédelmi hatóság kijelöléséről szóló 387/2016. (XII. 2.) Korm. rendelet 2/A határozza meg.

Online vitarendezési platform

https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/idex.cfm?event=main.home2.show&lng=HU

 

Vételár visszatérítésének visszatartása

A vételár visszatérítését a Szolgáltató mindaddig visszatarthatja, amíg vissza nem kapta a terméket (termékeket), vagy Ön nem igazolta, hogy azt (azokat) visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpont kerül figyelembe vételre. A termék visszaérkezését követő 14 napon belül visszatéríti a Szolgáltató a termék vételárát, a szállítási költséggel együtt. A termékben keletkezett, nem rendeltetésszerű használatból eredő károk megtérítése a Vevőt terheli.

  1. Garancia, Jótállás

Magánszemély vásárló a termékvásárlást érintően a kellékszavatossági valamint a termékszavatossági jogait is érvényesítheti. Nem magánszemély vásárló (pl. cég, egyéb szervezet) kizárólag a kellékszavatossági jogait érvényesítheti a megvásárolt terméket érintően. A webáruházban értékesített termékekre, a törvény által biztosított jótállási jogok nem vonatkoznak, így jótállási jogok nem érvényesíthetők.

9.1. Kellékszavatosság

Ön a Vállalkozás hibás teljesítése esetén a Vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint. Ön – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Egyedi gyártású, illetve korlátozott számban készülő termékek esetén kicserélési igénnyel nem élhet a fogyasztó, ezekben az esetekben elállási jog illeti meg a fogyasztót (mely a vételár visszafizetésével jár). Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot. A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

9.2. Termékszavatosság

Hibás termék esetén Ön – választása szerint – kellékszavatosság vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet. Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti. A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi 9 követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Termékszavatossági igényét Ön a termék, gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti. Termékszavatossági igényét kizárólag a termék gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy: – a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy – a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy – a termékhibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered. A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania. Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

9.3. Jótállás

Hibás teljesítés esetén szerződés/jogszabály alapján a forgalmazó/vállalkozó jótállásra köteles. A jótállási kötelezettség teljesítése azt a vállalkozást terheli, amelyet a fogyasztóval kötött szerződés a szerződés tárgyát képező szolgáltatás nyújtására kötelez. A jótállásból eredő jogokat a fogyasztási cikk tulajdonosa érvényesítheti, feltéve, hogy fogyasztónak minősül.

Aki a szerződés teljesítéséért jótállást vállal vagy jogszabály alapján jótállásra köteles, a jótállás időtartama alatt a jótállást keletkeztető jognyilatkozatban vagy jogszabályban foglalt feltételek szerint köteles helytállni a hibás teljesítésért. Mentesül a jótállási kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett. A jótállás a jogosultnak jogszabályból eredő jogait nem érinti. A jótállási igény a jótállási határidőben érvényesíthető, mely termékenként változik, és az adott termékhez adott leírásban kerül külön rögzítésre. Ha a jótállásra kötelezett kötelezettségének a jogosult felhívására – megfelelő határidőben – nem tesz eleget, a jótállási igény a felhívásban tűzött határidő elteltétől számított három hónapon belül akkor is érvényesíthető bíróság előtt, ha a jótállási idő már eltelt. E határidő elmulasztása jogvesztéssel jár. A jótállási igény érvényesítésére egyebekben a kellékszavatossági jogok gyakorlására vonatkozó szabályokat kell megfelelően alkalmazni. A vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett. Felhívom a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont Önt a jótállásból fakadó jogok a kellékszavatosság és a termékszavatosság pontban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.

Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállással kapcsolatban az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet tartalmaz előírásokat. A rendelet (tárgyi) hatálya csakis az új, Magyarország területén kötött fogyasztói szerződés keretében értékesített és a rendelet mellékletében felsorolt termékekre vonatkozik.

A kormányrendelet mellékletében felsorolt tartós fogyasztási cikkek tekintetében a kötelező jótállás 1 év, melynek kezdő időpontja a termék a Fogyasztónak történő átadásának a napja, vagy ha az üzembe helyezést a Szolgáltató vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napja.

A vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.

Ugyanazon hiba miatt a Felhasználó kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet.

Szavatossági és jótállási igények érvényesítése:

Név: Zanócz Szilvia EV.

Levelezési cím: 3900 Szerencs, Rákóczi út 111

Telefonszám: +36-70-333-9330,

e-mail cím: szilvishop.iroda@gmail.com

 

  1. Fogyasztói jogvita kezelése

Felhasználó a termékkel vagy a szolgáltató tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait a Szolgáltató elérhetőségein terjesztheti elő. Szolgáltató a szóbeli panaszt, amennyiben arra lehetősége van, azonnal orvosolja. Ha a szóbeli panasz azonnali orvoslására nincs lehetőség, vagy ha a Felhasználó a panasz kezelésével nem ért egyet, akkor a Szolgáltató a panaszról jegyzőkönyvet – melyet öt évig, a panaszra tett érdemi válaszával együtt megőriz – vesz fel, melyet legkésőbb a panaszra adott válasszal egy időben küld meg Fogyasztó részére.

Szolgáltató a jegyzőkönyv egy példányát személyesen közölt (üzlethelyiségben) szóbeli panasz esetén helyben a Felhasználónak átadni, vagy ha ez nem lehetséges, akkor az írásbeli panaszra vonatkozó szabályok szerint köteles eljárni;

A telefonon, vagy más hírközlési eszköz segítségével rögzített panaszt a Szolgáltató egyedi azonosítóval látja el, mely a későbbiekben egyszerűsíti a panasz visszakeresését. Szolgáltató a hozzá írásban érkezett panaszt 30 napon belül érdemben megválaszolja. Az intézkedés jelen szerződés értelmében a postára adást jelenti.

A panasz elutasítása esetén Szolgáltató az elutasítás indokáról tájékoztatja a Felhasználót. Amennyiben Szolgáltató és Felhasználó között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva Felhasználó számára:

11.Bírósági eljárás

Az eljárásra az Ön lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület illetékes. Az Ön belföldi lakóhelye vagy tartózkodási helye hiányában a békéltető testület illetékességét a fogyasztói jogvitával érintett Szolgáltató (vagy az annak képviseletére feljogosított szerv) székhelye határozza meg.

Békéltető testületek listája itt érhető el. https://www.tvvrt.hu/adatok/bekelteto.pdf

Ön jogosult a fogyasztói jogvitával érintett hibás teljesítésből eredő szavatossági igényét illetve követelését végső esetben a Bíróság előtt polgári peres eljárás keretében érvényesíteni a polgári perrendtartásról szóló 1952. évi III. törvény valamint a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény értelmében.

  1. Adatvédelem

A Szolgáltató kizárólag olyan személyes adatokat kezel, amelyek az adott cél eléréséhez feltétlenül szükségesek. A Szolgáltató, mint Adatkezelő egyrészt a jelen szerződésből származó – a termék online értékesítésével kapcsolatos – szolgáltatás nyújtása, teljesítése és az azzal kapcsolatos követelések érvényesítése és kötelezettségek teljesítése céljából kezeli az Ön személyes adatait. Másrészt a Szolgáltató a hírlevél küldés érdekében, a webáruház használatához technikailag szükséges, valamint a viselkedésalapú reklám célját szolgáló cookie adatokat kezel. Ennek alapján, a webáruház látogatása és használata során, egyrészt az Ön által megadásra kerülő regisztrációs, a megrendeléshez és a hírlevél küldéshez, a megrendelések adminisztrációs elősegítéséhez, a panaszkezeléshez, a szavatossági kötelezettségek teljesítéséhez szükséges személyes adatokat, valamint a jelszóval védett munkamenethez és a bevásárlókosár használatához technikailag szükséges cookie adatokat (sütiket), a hálózati forgalom adatokat, továbbá a viselkedésalapú reklám célját szolgáló cookie adatokat kezel Károlyi Lászlóné EV, másrészt a Google Inc. reklám-szolgáltató, mint külső szolgáltató a weboldal használatával kapcsolatos egyéb információkat, a viselkedésalapú reklám célját szolgáló cookie 11 adatokat is gyűjt Önhöz kapcsolódóan. A Szolgáltató az egyéb feltételek azonossága esetén úgy választja meg és oly módon működteti az online értékesítés során alkalmazott eszközöket, hogy a személyes adatok kezelésére csak akkor kerüljön sor, ha az a szolgáltatás nyújtásához és a vonatkozó törvényben meghatározott egyéb célok teljesüléséhez feltétlenül szükséges, azonban ebben az esetben is csak a szükséges mértékben és ideig.

A Szolgáltató a szolgáltatás igénybevételéhez és nyújtásához technikailag elengedhetetlenül szükségesen kezelt adatokat bármely eltérő célból – így különösen a szolgáltatás hatékonyságának növelése, az Önnek címzett elektronikus hirdetés vagy egyéb címzett tartalom eljuttatása, piackutatás céljából – csak az adatkezelési cél előzetes meghatározása mellett és az Ön hozzájárulása alapján kezeli. Az eltérő célból kezelt adatok nem kapcsolhatók össze az Ön azonosító adataival és az Ön hozzájárulása nélkül nem adhatók át harmadik személy számára.

Ön a szolgáltatás igénybevételét megelőzően valamint a termékértékesítés során, illetve az adatkezelés ideje alatt folyamatosan élhet azon jogával, hogy az Önt érintő adatkezelést megtilthatja. Az Ön személyes adatai – melyet a Szolgáltató a szolgáltatás igénybevételéhez vagy ahhoz kacsolódóan kezel – törlésre kerülnek, ha az adott adatkezelési cél megszűnik, vagy Ön így rendelkezik. Törvény eltérő rendelkezése hiányában az Adatkezelő az adattörlést haladéktalanul elvégzi.

A törvényben előírt kötelező előzetes tájékoztatáson felül – az adatkezelés ideje alatt – Ön bármikor jogosult megismerni, hogy a Szolgáltató mely adatkezelési célokból mely adatfajtákat kezel Önről, ideértve az Önnel közvetlenül kapcsolatba nem hozható adatainak a kezelését is. A Szolgáltató, mint Adatkezelő köteles az Ön kérelmének benyújtásától számított legrövidebb idő alatt, legfeljebb azonban 25 napon belül, közérthető formában, az Ön erre irányuló kérelmére írásban megadni a tájékoztatást.

Az adatkezelést érintő további részletes információt – a webáruház honlapjáról letölthető és kinyomtatható – Adatkezelési tájékoztató nyújt.

13.Szerzői jogok

A webáruház felületein elhelyezett valamennyi szöveges, képi/grafikai és műszaki/technikai tartalom, a honlap szerkezeti felépítése, forráskódja szerzői jogi, illetve egyéb jogi védelem alatt állnak. A webáruház oldalai, illetve annak bármely eleme sem egészben, sem részben nem reprodukálható semmilyen módon.

A honlap bármely elemének módosítása, terjesztése, nyilvános bemutatása, illetve más szellemi alkotásba történő beépítése és közvetítése a Szolgáltató előzetes és kifejezett hozzájárulásához kötött. A webáruház bármely tartalmának jogosulatlan felhasználása szerzői, polgári és büntetőjogi szankciókat vonhat maga után.

14.Irányadó jog

  1. évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről;
  2. évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről;
  3. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről (Ptk.); 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról;

19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági igények intézésének eljárási szabályairól;

45/2014 (II.26) kormányrendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól

15.Alapfogalmak

Fogyasztó: az önálló foglalkozásán és gazdasági tevékenységén kívül eső célok érdekében eljáró természetes személy (magánszemély/egyén), aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje

Ön: a https://szilvishop.hu webáruház honlapján keresztül a termék/termékek megrendelését kezdeményező, illetve szolgáltatásainkat igénybe vevő természetes személy (magánszemély) Fogyasztó/Vásárló;

Vállalkozás: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében eljáró személy;

Áru: a termék, az ingatlan és a vagyoni értékű jog, valamint a szolgáltatás;

Termék: minden birtokba vehető forgalomképes ingó dolog – ide nem értve a pénzt, az értékpapírt és a pénzügyi eszközt valamint a végrehajtási eljárás vagy más hatósági intézkedés folytán eladott dolgot – és a dolog módjára hasznosítható természeti erő; továbbá terméknek minősül a tartályban, palackban vagy egyéb módon korlátozott mennyiségben vagy meghatározott űrtartalommal kiszerelt víz, gáz és villamos energia;

Eladási ár: a termék egy egységére vagy adott mennyiségére vonatkozó ár;

Egységár: a termék e törvény végrehajtására kiadott jogszabályban meghatározott mértékegységére vonatkozó ár;

Szolgáltatás: termék, ingatlan vagy vagyoni értékű jog értékesítésén kívül minden olyan – ellenszolgáltatás fejében végzett – tevékenység, amely a megrendelő, illetve megbízó igényének kielégítésére valamely eredmény létrehozását, teljesítmény nyújtását vagy más magatartás tanúsítását foglalja magában;

Szerződő felek: a jelen ÁSZF hatálya alatt létrejövő szerződés alanyai együttesen (Fogyasztó és Szolgáltató együttesen);

Fogyasztói szerződés: fogyasztói szerződés jön létre, ha önálló foglalkozása vagy gazdasági tevékenysége körében eljáró személy egy vagy több fogyasztóval (magánszemély vásárlóval) köt szerződést (a magánszemély vásárló és a vállalkozás között kötött szerződés);

Távollévők között kötött szerződés: olyan fogyasztói szerződés, amelyet a szerződés szerinti termék vagy szolgáltatás nyújtására szervezett távértékesítési rendszer keretében a felek egyidejű fizikai jelenléte nélkül úgy kötnek meg, hogy a szerződés megkötése érdekében a szerződő felek kizárólag távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszközt alkalmaznak;

Webáruház honlapja: a https://szilvishop.hu internetes felület, mint a távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszköz:

Elektronikus kereskedelmi szolgáltatás: olyan információs társadalommal összefüggő szolgáltatás, amelynek célja valamely birtokba vehető forgalomképes ingó dolog – ideértve a pénzt és az értékpapírt, valamint a dolog módjára hasznosítható természeti erőket – , szolgáltatás, ingatlan, vagyoni értékű jog (a továbbiakban együtt: áru) üzletszerű értékesítése, beszerzése, cseréje vagy más módon történő igénybevétele;

Szolgáltató: az információs társadalommal összefüggő szolgáltatást nyújtó természetes, illetve jogi személy vagy jogi személyiség nélküli szervezet;

Elektronikus szerződési jognyilatkozat: a Fogyasztó a termék/szolgáltatás – webáruház honlapján keresztül történő – megrendelésének véglegesítésével elektronikus szerződési jognyilatkozatot tesz a 13 Szolgáltató felé. Az elektronikus úton tett szerződési jognyilatkozat akkor válik hatályossá, amikor az a Szolgáltató számára hozzáférhetővé válik;

Elektronikus szerződés létrejötte: Szerződés a Szolgáltató részéről történő vásárlói megrendelés visszaigazolásával jön létre. A fogyasztói megrendelés Szolgáltatóhoz történő megérkezését alátámasztó automatizált elektronikus rendszerüzenet visszaigazolásával még nem jön létre a szerződéses kötelezettség.

Gyártó: a terméknek az Európai Gazdasági Térségben letelepedett üzletszerű előállítója, termelője, helyreállítója vagy felújítója, illetve aki a terméken elhelyezett nevével, védjegyével vagy egyéb megkülönböztető jelzés alkalmazásával önmagát a termék gyártójaként tünteti fel; vagy a gyártónak az Európai Gazdasági Térségben letelepedett meghatalmazott képviselője, ha maga a gyártó nem az Európai Gazdasági Térségben letelepedett, ilyen képviselő hiányában az importáló;

Forgalmazó: az a vállalkozás, amely a terméket közvetlenül a fogyasztó részére forgalmazza; Forgalmazás: valamely termék vállalkozás által – értékesítés, fogyasztás vagy használat céljára ellenérték fejében vagy ingyenesen – történő rendelkezésre bocsátása, ideértve a fogyasztó számára történő felkínálást is;

Fogyasztói jogvita: a fogyasztó és a vállalkozás közötti adásvételi vagy szolgáltatási szerződés megkötésével és teljesítésével kapcsolatos vitás ügy, valamint a fogyasztó és a vállalkozás között külön megkötésre kerülő adásvételi vagy szolgáltatási szerződés hiányában a termék minőségével, biztonságosságával, a termékfelelősségi szabályok alkalmazásával, a szolgáltatás minőségével összefüggő vitás ügy

Békéltető testület: tartós alapon létrejött, a fogyasztói jogviták alternatív vitarendezési eljárás keretében történő rendezésével foglalkozó szervezet, amelyet az e törvényben meghatározott szerv (személy) nyilvántartásba vett

Személyes adat: az érintettel kapcsolatba hozható adat – különösen az érintett neve, azonosító jele, valamint egy vagy több fizikai, fiziológiai, mentális, gazdasági, kulturális vagy szociális azonosságára jellemző ismeret –, valamint az adatból levonható, az érintettre vonatkozó következtetés.

Kelt. 2021. 09.22.

Érvényes: visszavonásig

 

Vélemény, hozzászólás?